Waarom neem je niet op?!

Ken je dat gevoel? Dat wanneer je een organisatie belt, je het idee krijgt dat ze niet op je telefoontje zitten te wachten? En andersom? Dat wanneer je zelf op kantoor werkt, de telefoon je regelmatig uit je werkflow haalt? Bij Visiom kennen we dit ook. Iedereen die training aan het geven is, kan de telefoon niet opnemen. En het kleine team van mensen dat hard werkt aan alle randvoorwaarden kan een vraag niet rustig beantwoorden, omdat er iemand belt, appt of binnenloopt met de volgende vraag. Dit moet anders kunnen!

Onze expertise is natuurlijk om mensen te helpen bij het vinden van een manier van werken en leven waarbij je ontspannen bij je bed kunt belanden en met energie weer op kunt staan. Een rinkelende telefoon draagt daar niet aan bij. Niet voor ons, omdat het alle mensen in ons cursuscentrum afleidt. Maar ook niet voor onze klant, die een afgeleide medewerker aan de lijn krijgt. We vergroten graag rust en focus. Hoe gaan we dat nu aanpakken? Zijn we moedig genoeg om de bellers te trotseren en een organisatie te zijn die de telefoon niet de hele dag opneemt? Durven we een andere manier van werken te kiezen?

We waren nét moedig genoeg om een keuze te maken in het belang van onszelf, de klant én het vervullen van een voorbeeldfunctie. We zijn ons ervan bewust dat mensen het storend vinden als we de telefoon niet opnemen. Het is geen onverschilligheid of luiheid. Integendeel! We zijn ervan overtuigd dat we daardoor ons werk juist beter kunnen doen. We houden zo ook meer energie over voor jou als je een vraag hebt. Daarom werken we met belafspraken. 

Ons doel is om al onze klanten zo snel mogelijk aan een goed antwoord te helpen. Stel je vraag daarom via e-mail of WhatsApp, dan kunnen we je het snelst helpen. Het blijkt namelijk dat veel mensen die bellen, een vraag stellen waarvan het antwoord op onze website staat. We kunnen je dan direct de juiste link sturen. Ook als je een specifieke medewerker nodig hebt, kunnen we je beter helpen als je een belverzoek stuurt via e-mail of WhatsApp. Zo heb je meteen de juiste persoon aan de lijn. Tot slot zijn er ook nog ingewikkelder vragen, die je niet tussendoor wilt afraffelen. Door een belafspraak te maken, kunnen we daar de tijd voor nemen.

Het heeft wat moed vereist, maar wij geloven erin dat dit voor iedereen beter werkt. Wie weet kunnen we je hiermee ook inspireren: Durf de dingen net een beetje anders te doen, als je (werk)dag daardoor beter verloopt.